torsdag 19 november 2009

Lagen vi får se i fotbolls-VM

Sydafrika
Japan
Australien
Sydkorea
Nederländerna
Nordkorea
Brasilien
Ghana
England
Spanien
Paraguay
Elfenbenskusten
Tyskland
Danmark
Serbien
Italien
Chile
Mexico
USA
Schweiz
Slovakien
Argentina
Honduras
Nya Zeeland
Nigeria
Kamerun
Algeriet
Grekland
Slovenien
Portugal
Frankrike
Uruguay

Nu kom jag på att jag saknar en del bra lag. Vad sägs om Ryssland (som jag säkert saknar mest av alla bra lag som vi inte får se), Turkiet, Tjeckien, Kroatien och de afrikanska mästarna 2006 och 2008-Egypten. Och vem vill nu se Grekland (tråkfotboll, alla tror de är så bra bara för att de storstorstorstorskrällde 2004), Slovenien (inga andra än två miljoner slovener behöver dem i något VM- jag kan inte namnet på en enda slovensk fotbollsspelare), Schweiz (okej, kanske lite underskattade, men schweizarna har aldrig varit kända för att ha bra fotbollsspelare men kanske U17-VM (de vann guld där) blir vändningen?, Algeriet, Honduras, Nya Zeeland, Slovakien...listan kunde göras lång.
Men visst är skrällar roliga också. Nu kan man säkert namnet på en hel del slovakiska, algeriska, slovenska m.m fotbollsspelare efter VM.
Hoppas att något av dessa lag jag nämnde skräller, då har vi fler bra lag i den internationella landlagsfotbollen.....Nu skriver jag ett till inlägg som handlar om lagens chanser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar