fredag 12 juni 2009

U21-EM i fotboll och Confederations Cup

På söndag ska jag konfirmeras, men jag skriver ingenting om det. Det jag funderar på är nog de två mindre fotbollsturneringarna som spelas i år. Det är U21-EM och Confederations Cup. Finland är, tro det eller ej, med i U21-EM, det är en stor seger för oss att redan vara med tycker jag. Men det är otroligt svagt att det inte kommer på tv, murr. Men inte har dom nån chans mot England, Spanien och Tyskland ändå. Turneringen spelas i Sverige, därför är Sverige med också, men annars tror jag nog inte att Sverige skulle ha varit med. Sverige riskerar att nå ganska långt i turneringen, men det deltar ju bara åtta lag och det är ju ändå bara några matcher så det stör inte mig något desto mera. Dessutom är dom ju värdar..... Nå, men YLE TV2 sänder Confederations Cup istället. Spanien, Italien och Brasilien är de enda bra lag som uppträder där, eftersom det är en turnering för 1-2 landslag per världsdel. Nåjaa, stor skillnad, det är ju ingen viktig turnering, men visst ska det bli två intressanta veckoslut. På alla sätt. Jag skriver säkert upp lite rapporter efter att matcherna är slut och så, enligt den information jag fått från datorn (U21-EM) och TV:n (Confederations Cup). Nåjaa, men nu bloggar jag inte på en tid. Först då turneringarna är igång...då får ni se mina rapporter. På vintern kommer jag kommer rapportera alla TPS matcher och andra intressanta matcher, typ Kärpät-Jokerit och så. Men nu tar jag två dagars bloggpaus. Moimoi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar