onsdag 10 juni 2009

Välkommen till min ishockey och fotbollsblogg

Hej, jag heter Marius. Jag föddes 24.8.1994 i Åbo, Finland. Sen den 18.5.1998 bor jag i Hangö och här känner jag mig kanske som bäst hemma, min mamma bodde också här som barn.
Nu har jag sommarlov och då märker ni säkert snabbt vad som är mitt intresse. Jo, jag har besökt 3 ishockeysidor idag. Ja, tänk, sånt besöker jag nu också fast det snart är midsommar och säsongen för mig känns som över, fast vi ännu har en NHL-final kvar. Detroit-Pittsburgh.
Put your hands up 4 Pittsburgh, säger jag på skämt- varför det? Jo, jag hatar Detroit, där spelar nämligen inte mindre än, vad var det, 7 svenskar?
Ja......men det här är ju också en fotbollsblogg. Idag blir det en mycket intressant match: Finland-Ryssland. Men det blir nog inget VM för oss, det är jag nog säker på. 0-0 får vi nog vara nöjda med fast det inte bär oss till VM.
Vill ni veta varför jag skaffade den här bloggen? Jo, jag tyckte jag bloggade på tok för mycket om ishockey på min förra blogg och from. nu kommer jag knappt alls att blogga något om det på den bloggen. Däremot kommer jag att göra det här istället.
Nu då det är off-season kommer jag inte blogga överdrivet mycket men det blir 1000 gånger mera sen på vintern. En av de roligaste sakerna jag vet är att nörda på datorn och följa med matcher på www.sm-liiga.fi. Jag kommer kanske att skriva försnack och eftersnack hit.
Nu är det som sagt ingen ishockey mera, men visst följer jag med vad lagen har köpt för nya spelare och så. Mitt favoritlag TPS har värvat en amerikan, en kanadensare och en svensk. Varför hejar jag på TPS, då? Jo, jag är född i Åbo och det är Finlands bästa storstad enligt mig, fast hockeykulturen inte är lika bra som i exempelvis Helsingfors........ Men den orsaken till att det troligtvis inte blir Hesa för mig är att jag hatar Jokerit och ogillar HIFK, men inte hatar något desto mera.......
Under sommaren kommer jag säkert att ge länkar till bra matcher av TPS på sista tiden och skriva upp varenda detalj jag vet om deras värvningar. David Leggio, en amerikansk målvakt, blir nog intressant att se live. Redan nu ser jag fram emot TPS-Jokerit den 12.9. Den matchen måste jag bara få se!!!!!!!!!! Likaså kanadensaren Darcy Campbell, som är back. Tyvärr har TPS också skrivit lånekontrakt med svensken Jens Skålberg, jag säger tyvärr för att jag hatar Sverige.....i sport. Men TPS är nog ett så fint favoritlag att jag nog hejar på dem lika mycket ändå. Nu blir det ett nytt inlägg. Det är väl så att man hellre läser flera korta än ett superlångt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar