söndag 12 juli 2009

Intressant sport

I juli blir det mest inte så viktig fotboll, men ändå fotboll, och Hattrick, närmare bestämt VM i Hattrick, det gör det hela mera intressant...........Det tar dock en paus 17.7.
Men 18.7 kanske det är dags för hela julis höjdpunkt i sportväg. Det är min Hattrickmatch som säkert är säsongens mest spännande, vinner jag den kommer jag garanterat att stiga, också om det blir oavgjort.....men förlorar jag finns det ännu risker att jag inte gör det. Jag får dock vänta ända tills 29.7 för att någon viktigare sport ska börja. Det viktiga är ishockey. Och den dagen spelas säsongens första ishockeymatch. Men knappast den bästa. Sport-Kärpät. Men ishockey är alltid ishockey, oavsett om det är TPS-Jokerit, Finland-Sverige, Kanada-Ryssland eller HC Czikserada- SCM Brasov i den rumänska ligan, Nya Zeeland-Förenade Arabmiraten eller Armenien-Irland........Nå, så mycket bryr inte ens jag mig om ishockey....:P Och det är ju bra det, Finland är ju ett elitlag medan Förenade Arabmiraten knappast skulle ha nån chans mot Finlands U16-lag.......Och SCM Brasovs spel lär hålla samma klass som Lapplandsligan (typ division 3). Högst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar