lördag 9 oktober 2010

Bäst i fotboll

Spanien- just nu. Casillas-Silva-Villa-Torres-Llorente-Puyol-Albiol-Cazorla-Guiza-Iniesta-Fabregas-Reina-Pique...utan att kolla på något papper kan jag räkna upp hur många spanska klasspelare som helst. Och då kan jag säga att jag inte är insatt i enskilda spelare heller.

Brasilien-genom tiderna. Inget annat land har fem guld och mycket talar för ett sjätte guld 2014.
Inget annat land har heller deltagit i alla slutspel.

Snälla, kan det inte bli Brasilien-Spanien i final 2014???

Ja, jag talar om fotbolls-VM 2014 redan fast fotbollen-2010 pågick ännu pågick för 3 månader sedan.

Visar vilket sportevenemang jag helst av allt föredrar.

Med klar marginal.

Fotbolls-EM 2012 är bara en mellanetapp.
Confederations Cup, ishockey-VM/OS, det sydamerikanska mästerskapet, det afrikanska mästerskapet och OS-fotbollen "små utfärdar".
Champions League-finalen, FM-ligan i ishockey och olika junior-VM och EM knappt märkbara.
De europeiska toppligorna i fotboll följer jag nästan inte alls.
Nästa gång fotbolls-VM spelas är 2014.

Då är jag vuxen.

Då kanske jag bor ensam.

Brasilien är 4-6 timmar efter oss. Kvällsmatcherna lär börja 1-2 finsk tid.

Då ska jag se på högklassig fotboll- nattetid.

Kan det bli bättre än så?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar