fredag 8 oktober 2010

FOTBOLLSLANDSLAG JAG GILLAR

1. Finland. Man måste ju heja på sitt eget land fast det egna laget är så HOPPLÖST dåligt.
2. Ryssland. Sedan EM 2008 är jag massor för Ryssland i fotboll. Det var så roligt då de var världssexa i mitten av 2009 men nu är de bara 25:a :( Ska jag vara ärlig är deras idealiska rankningsposition någonting därimellan. Alltså cirka 15-20:e. Alltså inget direkt elitlag men ett mycket, mycket bra landslag. Som nu har inlett EM-kvalet rätt dåligt, men har alla chanser ännu. Oj vad skönt det skulle sitta med seger över Irland :) Måste upprepa det...
3. Spanien. Men jag FÅR inte glömma den regerande världsmästaren Spanien. Det var så roligt att se dem bli världsmästare- för första gången någonsin! Aldrig nånsin ska det glömmas...

Argentina, Brasilien, Uruguay och andra sydamerikanska landslag tycker jag också om. Inte har jag egentligen så stor skillnad i VM.
Asiatisk fotboll är jag inte så mycket för.
Däremot är jag massor för afrikansk.
Men de värsta landslagen är...Frankrike och Sverige.
Sverige är sist. Våra traditionella rivaler.
Och jag tycker inte så bra om Frankrike heller. Av någon anledning. Men inte har jag speciellt mycket emot dom heller.
Men Sverige har jag nog emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar