fredag 8 oktober 2010

EM-kval idag!!!

Godbitar: Tyskland-Turkiet, Irland-Ryssland, Portugal-Danmark

På tisdag bl.a. Finland-Ungern, Holland-Sverige

Ja, nu om nånsin måste väl ryssarna vara revanschsugna. Missade till allas förvåning fotbolls-VM...förlorade ännu mer överraskande mot Slovakien i förra EM-kvalmatchen...så nu är det här nästan frågan om en måstematch. Men trots allt antagligen den tuffaste matchen i kvalet: Irland som egentligen bra kunnat spela VM är minsann inte att leka med. Blir det förlust ser läget snudd på omöjligt ut...Oavgjort är godkänt, det är trots allt den svåraste matchen, men det är seger som borde komma. Ja, inte har jag något emot Irland heller, men Ryssland är mitt andra lag, jag kan inte tänka mig ett EM utan Ryssland. Trots allt är våra grannar i öst knapp favorit fortfarande till att ta hem grupp B.
Tyskland-Turkiet: Det bor massor med turkar i Tyskland. Det blir nästan en derbykänsla ikväll, fast Tyskland och Turkiet ligger rätt långt från varandra! Och bra fotboll blir det minsann. Och underbar stämning på arenan!
Portugal-Danmark: Länderna möttes i förra VM-kvalet också, Danmark vann då mycket överraskande bortamatchen med 3-2! Och i Danmark blev det 1-1...Hur som helst MÅSTE Portugal vinna ikväll, annars är de närapå utslagna. Jag har ABSOLUT inget emot Portugal men dom har jag ju sett så många gånger förr. Jag vill ABSOLUT ha Norge och Danmark till EM! Så representerar Sverige inte ensamt Norden ;)
Norge är 14:e på FIFA-rankningen, det är på tok för högt. Men nog tillhör Norge i alla fall de 30 bästa i världen just nu! De har slagit Frankrike i träningsmatch och slagit Portugal i kvalet! Cypern borta är inte lätt, men visst litar jag på norrmännen. Blir det seger är EM mycket, mycket nära...Cypern och Island ska bara hemmaslås, och visst tar man nån poäng mot Danmark!
Här mitt tips. Jag skriver resultat på de mer intressanta matcherna, annars blir det bara ett tecken...
KAZAKSTAN-BELGIEN 2
ÖSTERRIKE-AZERBAJDZJAN 1
TYSKLAND-TURKIET 1 2-1 Men gardera med X kan man nog....
ARMENIEN-SLOVAKIEN 2 (Pågår, står 1-1 efter 43 minuter)
ANDORRA-MAKEDONIEN 2
IRLAND-RYSSLAND EN RIKTIG 1X2 MATCH DÄR ALLT ÄR LIKA SANNOLIKT! SÄGER 1-1! (Men hoppas av hela min själ på 1-2). :)
SERBIEN-ESTLAND 1
NORDIRLAND-ITALIEN X2 (Säger 2, 0-1).
SLOVENIEN-FÄRÖARNA 1 3-0
LUXEMBURG-VITRYSSLAND 2
ALBANIEN-BOSNIEN X2 (Säger X, 0-0).
UNGERN-SAN MARINO 1 5-0
MOLDOVA-HOLLAND 2 1-2
GEORGIEN-MALTA 1
GREKLAND-LETTLAND 1 2-1 Men Lettland blir ingen lätt match.
MONTENEGRO-SCHWEIZ X2 Säger 1-1.
WALES-BULGARIEN X
CYPERN-NORGE X2 Tippar och hoppas på 1-2.
PORTUGAL-DANMARK 2-1 1
TJECKIEN-SKOTTLAND 1 (2-1)
SPANIEN-LITAUEN ENKEL 1:a! SÄGER 4-0!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar